Кваліфікований електронний підпис

ОТРИМАННЯ КЕП

 

Що таке КЕП?

Кваліфікований електронний підпис (КЕП) – це вид електронного підпису, що використовується для ідентифікації користувачів та підтверджує їхні дії у системі eHealth. Електронний підпис має юридичну силу та відповідність власноручному підпису лікаря чи фармацевта.

Кваліфікований електронний підпис забезпечує найвищий рівень довіри до ідентифікаційних даних особи. При використанні КЕП в системі, не передавайте свій КЕП іншим особам, навіть якщо це ваші колеги, чи інші працівники медичного/аптечного закладу. Передача свого КЕП сторонній особі, котра не має достатньої медичної кваліфікації, може призвести до ризиків та помилок, які є вашою особистою відповідальністю.

Безпека використання КЕП забезпечується тим, що засоби, які використовуються для роботи з КЕП, проходять експертизу в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України. Послуги з надання КЕП в Україні впроваджуються акредитованими центрами сертифікації ключів.

Кому і для чого потрібен КЕП у системі eHealth?

Для підтвердження своїх дій в системі та відправки даних в ЦБД, КЕП мають бути забезпечені:

  • Керівники медичного закладу для реєстрації закладу в eHealth та укладення договору з НСЗУ;
  • Уповноважені особі для внесення декларацій в eHealth;
  • Лікарі первинної ланки для створення електронних рецептів, підписання декларацій, відправки даних за епізодом, роботи з електронними направленнями та інших взаємодій в eHealth;
  • Лікарі вторинної ланки для роботи з електронними направленнями, консультаційними або діагностичними висновками, формування виписки пацієнта зі стаціонару та інших взаємодій з eHealth;
  • Провізори, для роботи з електронними рецептами за урядовою програмою “Доступні ліки”.

Типи електронних підписів:

Наразі рішеннями що відповідають вимогам з технічного захисту інформації є:

З використанням фізичних носіїв:
1.3.6.1.4.1.19398.1.1.8.21 - ЗНКІ е.ключ ІІТ Кристал-1
1.3.6.1.4.1.19398.1.1.8.22 - ЗНКІ е.ключ ІІТ Алмаз-1К
1.3.6.1.4.1.19398.1.1.8.23 - ЗНКІ смарт-карта чи е.ключ Автор 337
1.3.6.1.4.1.19398.1.1.8.24 - ЗНКІ смарт-карта чи е.ключ ДБО Софт
1.3.6.1.4.1.19398.1.1.8.25 - ЗНКІ е.ключ Авест AvestKey
1.3.6.1.4.1.19398.1.1.8.26 - ЗНКІ е.ключ Ефіт Key
1.3.6.1.4.1.19398.1.1.8.27 - ЗНКІ смарт-карта Техноконс. TEllipse3
1.3.6.1.4.1.19398.1.1.8.28 - ЗНКІ ID-карта громадянина (БЕН)
1.3.6.1.4.1.19398.1.1.8.29 - ЗНКІ криптомод. ІІТ Гряда-61
1.3.6.1.4.1.19398.1.1.8.30 - ЗНКІ SIM-карта ID HUB (MobileID)
Сучасні хмарні рішення:
1.3.6.1.4.1.19398.1.1.8.31 - ЗНКІ криптомодуль ІІТ Гряда-301

Зверніть увагу, що 1-10 - оффлайн засоби, а 11 - хмарне рішення.

Переваги "Хмарного" КЕП:
  • можливість зберігання КЕП на хмарному середовищі без використання фізичного токену
  • такий електронний ключ неможливо загубити, викрасти, чи скопіювати
  • користувач має можливість дистанційно подовжувати термін дії ключа, не залишаючи своє робоче місце
  • швидкість підписання ключами на хмарному середовищі є в рази вищою, що впливає на комфортну роботу користувача у системі
  • вартість отримання КЕП у хмарі не потребує придбання дороговартісного носія (токену).

Як отримати "хмарний" КЕП

Найбільш популярним рішенням поміж доступних на ринку є USB-пристрої (Токен), що мають форму флешки. Разом з цим, вже сьогодні в Україні існує альтернативне та більш доступне рішення – це депозитарій особистих ключів, який дозволяє зберігати закриті ключі (КЕП) в «хмарному» захищеному середовищі без використання фізичного носія. Ключі КЕП можна отримати звернувшись до одного з Акредитованих центрів сертифікації ключів.