Кваліфікований електронний підпис

Отримання КЕП

Кваліфікований електронний підпис (КЕП) – це вид електронного підпису, що використовується для ідентифікації користувачів та підтверджує їхні дії в електронній системі охорони здоровʼя. Електронний підпис має юридичну силу та відповідність власноручному підпису лікаря чи фармацевта.

Для забезпечення максимального рівня захищеності даних в подальшому передбачається використання кваліфікованого електронного підпису на захищеному носії.

Захищений носій особистих ключів – пристрій, що призначений для безпечного зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.

Безпека використання КЕП забезпечується тим, що засоби, які використовуються для роботи з КЕП, проходять експертизу в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України. Послуги з надання КЕП в Україні впроваджуються акредитованими центрами сертифікації ключів.

Рекомендуємо закладам охорони здоров’я завчасно почати підготовку до використання в електронних медичних інформаційних системах засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки на захищеному носії.

Використання КЕП необхідне для підтвердження дій у системі, відправлення та обміну даних до центральної бази даних електронної системи охорони здоров'я:

  • Керівникам медичних закладів для реєстрації закладу в ЕСОЗ;
  • Уповноваженим особам для внесення декларацій в ЕСОЗ;
  • Лікарям первинної медичної допомоги для створення електронних рецептів, підписання декларацій, відправки даних за епізодом, роботи з електронними направленнями та інших взаємодій в ЕСОЗ;
  • Лікарям спеціалізованої медичної допомоги для роботи з електронними направленнями, консультаційними або діагностичними висновками, формування виписки пацієнта зі стаціонару, виписки електронних рецептів за програмою “Інсуліни” та інших взаємодій з ЕСОЗ;
  • Керівникам аптечних закладів для реєстрації в ЕСОЗ, укладенні договорів з НСЗУ для участі в програмі реімбурсації “Доступні ліки”;
  • Провізорам та фармацевтам, для роботи з електронними рецептами за урядовою програмою “Доступні ліки” та для відпуску антибіотиків за електронним рецептом.

Актуальний перелік рішень, що відповідають вимогам з технічного захисту та отримали експертний висновок за результатами державної експертизи у галузі криптографічного захисту інформації можна отримати з офіційного сайту Держспецзв’язку та на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України.

ПЕРЕВАГИ "ХМАРНОГО" КЕП:

- можливість зберігання КЕП на хмарному середовищі без використання фізичного токену
- такий електронний ключ неможливо загубити, викрасти, чи скопіювати
- користувач має можливість дистанційно подовжувати термін дії ключа, не залишаючи своє робоче місце
- швидкість підписання ключами на хмарному середовищі є в рази вищою, що впливає на комфортну роботу користувача у системі
- вартість отримання КЕП у хмарі не потребує придбання дороговартісного носія (токену).

Найбільш популярним рішенням, поміж доступних на ринку, є USB-пристрої (Токен), що мають форму флешки. Крім іншого, вже сьогодні в Україні існує альтернативне та більш доступне рішення – це депозитарій особистих ключів, який дозволяє зберігати закриті ключі (КЕП) в «хмарному» захищеному середовищі без використання фізичного носія. Ключі КЕП можна отримати звернувшись до одного з Акредитованих центрів сертифікації ключів.



ОТРИМАТИ «ХМАРНИЙ» КЕП