eHealth в світі Греція

У Греції розвиток eHealth здійснюється в рамках європейської програми “eEurope 2005-eGovernment” та програми “eEurope-i2010”. Застосування електронного здоров’я в Греції є національним пріоритетом з ряду причин, один з яким є географічне розміщення країни. Оскільки тисячі островів на грецькому архіпелазі, роблять традиційну форму медичної допомоги практично неможливою. Однак економічна криза, що вибухнула в Греції у 2009 році, а також значний прихід біженців до країни підняли нові питання у розвитку електронного здоров’я. За розвиток Електронного здоров’я відповідає медичний науково-дослідчий центр разом з Грецькою медичною асоціацією.
🔵 Асоціація є центральним органом, координатором та наглядовою структурою усіх лікарів та медичних асоціацій Греції (60 медичних асоціацій та близько 70 000 лікарів). Також центральний орган керує екосистемою ECHAlliance.
⚪️ Екосистема ECHAlliance- це регіонально орієнтоване, постійне партнерство з усіма зацікавленими сторонами, яке прагне співпрацювати над впровадженням інноваційних рішень, що покращують якість системи охорони здоров’я та добробут громадян.
🔵 Основні принципи на яких будується система грецького eHealth: географічне розміщення, доступність для всіх верств населення, легка система в управлінні, розвиток за спільною стратегією та планом, орієнтація усіх сервісів на пацієнтів та громадян.
⚪️ Більше про розвиток eHealth в Греції можете дізнатись за посиланням – https://echalliance.com/ecosystems/ecosystems-do/
Також рекомендуємо
7 Серпня 2020

Оптимальна та ефективна робота системи eHealth завжди була пріорітетом для команди ДП “Електронне здоров’я”.
Електронна система охорони здоров’я в Україні розвивається надшвидкими темпами. Велика кількість даних та недостатня спроможність потужностей призвела до перенавантаження системи. Саме тому, користувачі зіштовхнулися із затримкою обробки запитів у ЦК. Через відсутність, в першу чергу, фінансових та технологічних ресурсів, відновити роботу системи в короткі строки було неможливо.

Минулого тижня, спеціалістам ДП “Електронне здоров’я” вдалося стабілізувати спроможність центрального компоненту. В першу чергу ми збільшили технологічні потужності. Завдяки команді технічної підтримки ДП “Електроне здоров’я” здатність обробки запитів збільшилася до показників, які є достатніми для нормальної безперебійної роботи системи. Щодня наша команда відслідковує навантаження в системі, виправляє помилки та контролює можливі затримки в роботі.

Дякуємо експертам, завдяки титанічній праці яких вдалося стабілізувати роботу Центрального компоненту: Andrey Minchenko, Євген Вишталюк, Руслан Ющенко, Олексій Якобчук, Ольга Горницька, НСЗУ Національна служба здоров’я України та Міністерство охорони здоров’я України

1 Грудня 2020

 

  • Доброго дня, розкажіть, будь ласка, коротко про себе.

Юрій Рожко. Закінчив Тернопільський Державний медичний університет у 2018 році, після чого продовжив навчання в Італії. У жовтні 2020 захистив магістерську роботу на тему “Advantages of healthcare workers vaccination and considerations on obligatoriness in COVID-19 era. An overview on national policies in different countries.” та закінчив медичний факультет університету “Бікокка” (Università degli Studi di Milano-Bicocca) у Мілані.

 

  • Розкажіть, будь ласка, як функціонує електронна система охорони здоров’я в Італії.

Італія зараз знаходиться у перехідному періоді між використанням паперової та цифрової документації. Частина документації заповнюється в паперовому вигляді та відскановується для зберігання. Існують стандарти, встановлені ЄС, для різної документації. Наприклад, рекомендація EU 2019/243 регламентує стандарт електронної медичної картки в країнах ЄС, що дозволить легко обмінюватись медичною інформацією між країнами-членами. Італійські нормативи також передбачають використання електронних підписів, ідентифікації кожного медичного працівника та наявність двох інших видів документації – досьє та файлу. 

Досьє (Dossier sanitario elettronico) – це сукупність всієї медичної документації про пацієнта в межах однієї медичної структури (azienda sanitaria).

Файл (Fascicolo Sanitario Elettronico) – це сукупність всієї медичної документації про пацієнта, що збирається на рівні регіону і дозволяє отримувати до неї доступ для різних медичних установ, а з останніми реформами обмін даних можливий і між різними регіонами (наприклад, коли пацієнт приїхав на лікування з іншого міста). Цікаво, що з ініціативою Connecting Europe Facility (CEF) планується, що медична документація буде доступна, навіть, в інших країнах ЄС.

Робота з пацієнтами проводиться за допомогою програмного забезпечення від різноманітних розробників. Тому різні медичні установи можуть мати різне програмне забезпечення та устаткування (наприклад, наявність планшетів для цифрового підпису).

Існують також різноманітні електронні сервіси для роботи з сертифікатами, повідомлень про інфекційні захворювання, замовлення асистенції для пацієнтів, що потребують її, тощо.

Варто також зазначити, що нормативи кожного регіону можуть відрізнятись у зв’язку із досить широкою автономією у цій сфері. Мій досвід базується на проживанні та навчанні в регіоні Ломбардія.

 

  • Хто в основному фінансує лікарські послуги в Італії?

В Італії існує національна служба здоров’я, яка гарантує безкоштовну медичну допомогу для всіх громадян та осіб, що постійно проживають на території країни. Основними джерелами фінансування є ПДВ та регіональний податок на виробничу діяльність. 

Власні доходи національної служби здоров’я складають незначну частку від загального фінансування та не перевищують 2%. Ці кошти регіони розподіляють між санітарними агенціями, які в свою чергу на основі DRG (Diagnosis-related group) фінансують медичні заклади – медичний заклад отримує кошти залежно від діагнозу, складності та об’єму проведених процедур. Сімейні лікарі ж отримують плату, об’єм якої залежить від кількості пацієнтів. Детальніше про це я описав в статті про формування заробітної плати лікарів в Італії на https://ingeniusua.org

 

  • Хто обирає та встановлює електронну медичну систему в закладах охорони здоров’я? Та як обслуговується дана система у вашій лікарні? 

У сімейній медицині це вибір сімейного лікаря, або колективне рішення, якщо сімейні лікарі працюють у групі. У випадку медичних закладів це рішення приймає адміністрація. Обслуговування забезпечують розробники конкретного програмного забезпечення.

 

  • Чи є окремо відповідальний орган/структура за електронну медичну систему в закладах охорони здоров’я в Італії? Зокрема хто відповідальний у лікарній де працюєте?

Так, у великих медичних закладах підтримку забезпечують інформаційні відділи (SERVIZIO INFORMATIVO AZIENDALE), які відповідають за функціонування електронної та технологічної складових закладу. 

 

  • Чи долучаються приватні розробники до створення функціоналу в електронній системі охорони здоров’я Італії?

Звісно, на ринку існують рішення від великої кількості приватних розробників, що створюють рішення як для сімейних лікарів (Perseo, Iatros), так і для медичних закладів (Gruppo GPI).

 

  • Чи проходить окремо навчання для лікарів щодо роботи в системі?

Регіони надають мануали по роботі з основною документацією, кожне програмне забезпечення надає свої інструкції окремо. Для молодих лікарів часто доступні вебінари, що допомагають детальніше ознайомитись з основними аспектами роботи деяких систем. 

 

  • З якими основними проблемами стикається лікар при роботі в системі?

Частина документації все ще у паперовому вигляді, тому часто її потрібно дублювати. Деякі служби, як от повідомлення про інфекційні захворювання або замовлення асистенції на дім є окремими сервісами та відокремлені від програм роботи з пацієнтами, що створює додаткові незручності та подовжує час бюрократичної роботи.

 

  • Чи є якісь особливості в роботи лікаря в Італії порівняно з українською практикою, які б хотілось зазначити?

Завдяки використанню електронної документації більшість рутинних процесів займають у лікаря менше часу, а доступ до цієї інформації легший та швидший, особливо, що стосується минулих госпіталізацій, проведених обстежень та призначеного лікування. А у випадку роботи з електронним санітарним файлом – є доступ до всіх записів, зроблених навіть в інших медичних закладах.

23 Червня 2021
Сьогодні фахівці ДП “Електронне здоров’я” Alexandr Yemets та Julia Zaderyaka взяли участь у круглому столі щодо розвитку інноваційних технологій на ринку послуг охорони здоров’я України.
Метою заходу було обговорення створення регуляторно-технічної «пісочниці» для підтримки динамічного розвитку інновацій на ринку послуг охорони здоров’я України, що є дуже важливим у контексті розбудови ринку eHealth в Україні.
Цей захід став корисною платформою для обговорення та формування карти подальших кроків співпраці. Учасники обговорили бачення залучення нових розробок, механізмів співпраці та необхідних умов для розвитку інновацій на ринку послуг охорони здоров’я України.
Сьогоднішня зустріч вкотре підтверджує запит у світі на зміни у суспільстві та у медичній сфері — сучасна держава не може піклуватися про здоров’я громадян, ігноруючи новітні технології.
Саме тому, попереду ще більше плідних зустрічей та партнерств задля ефективного розвитку eHealth! Дякуємо колегам за плідну дискусію та USAID Ukraine – USAID Україна та Ukrainian Startup Fund за організацію.
24 Березня 2021

Типові помилки при вході в ЕСОЗ

Часто трапляється, що лікарі не можуть увійти до свого робочого кабінету в ЕСОЗ. Звісно, в кожної лікарні встановлений різний функціонал МІС для роботи з системою, але сьогодні ми зібрали типові проблемні моменти, з якими зіштовхуються лікарі та не можуть увійти до системи.

1) Варто пам’ятати, якщо лікарі намагаються увійти в систему і вказують помилковий пароль декілька раз підряд – система ЕСОЗ буде фіксувати кожну спробу увійти, як окремий вхід. Відповідно, система рахує кількість спроб і у підсумку може заблокувати підключення до МІС на певний проміжок часу. Якщо лікар понад 3 рази невірно вводив пароль – система обмежить спроби входу на декілька хвилин.
2) Змінюйте пароль завчасно. Кожні три місяці, згідно з системою безпеки, працівники медичних закладів повинні змінювати свій пароль. Якщо пароль не змінити — система блокує вхід і трапитись це може під час робочого дня. Тому важливо попередньо змінити пароль доступу, щоб мати змогу увійти до системи, коли це буде необхідно.
3) Також перевірте термін дії вашого кваліфікованого електронного підпису. КЕП використовується для ідентифікації користувачів та підтверджує їхні дії у системі ЕСОЗ та також має певний термін дії.
4) Перевіряйте папку “СПАМ” на робочі пошті. Часом повідомлення з відновленням пароля знаходиться саме в ній.
5) Використовуйте та оновлюйте лише ліцензоване програмне забезпечення. Це важливо, оскільки при кожному оновленні знешкоджується цілий ряд проблем, помилок та потенційних загроз. Оновлення програмного забезпечення посилює захист інформації на вашому комп’ютері.
6) Очищуйте кеш. Кеш браузера — це тимчасове сховище, призначене для прискорення завантаження сайтів. Він працює, зберігаючи статичні файли в локальній пам’яті комп’ютера. Тобто, очищуючи кеш, ви можете прискорити завантаження сторінки. Можливо, у Вас довго завантажується матеріал в інтернеті саме внаслідок переповненого кешу.
7) Працюйте тільки з тими операторами, МІС яких пройшла тестування ДП “Електронне здоров’я”. Повний перелік протестованих та підключених МІС відображається на сайті: https://bit.ly/34A4KmL
Представники підключених медичних інформаційних систем нададуть Вам консультацію, у разі виникнення проблем.

📍Нагадуємо, якщо Ви не знаєте контактів МІС, яка встановлена в лікарні, скажіть, будь ласка, назву і ми їх надамо.