еЛікарняні в ЕСОЗ

Із 04 червня 2021 року в Україні запроваджена цільова модель формування та видачі електронних лікарняних.
Запровадження електронних лікарняних – новий крок у цифровізації системи охорони здоров’я, який дозволить мінімізувати корупційні ризики видачі необґрунтованих лікарняних та забезпечить спрощення процесу отримання страхових виплат.
❗️Цільова модель формування та видачі е-лікарняних передбачає формування документу в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі відповідних медичних висновків в ЕСОЗ.
❗️На центральному компоненті електронної системи охорони здоров’я уже з’явився необхідний функціонал медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Наразі відбувається тестування функціоналу медичних інформаційних систем. Уже невдовзі усі користувачі ЕСОЗ зможуть скористатися відповідним функціоналом незалежно від форми власності та наявності договору з НСЗУ.
Чому перехід на електронні лікарняні такий важливий?
⚡️Це дозволить суттєво економити бюджетні кошти
⚡️Мінімізувати корупційні ризики видачі необґрунтованих лікарняних
⚡️Спрощення процесу страхових виплат
⚡️Пацієнтам не потрібно нести на роботу паперовий листок непрацездатності, достатньо внесених лікуючим лікарем до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я
⚡️Роботодавці бачитимуть необхідну інформацію про е-лікарняні в особистому електронному кабінеті страхувальника (роботодавця) на веб порталі Електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/)
⚡️ Із кінця червня 2021 року пацієнт також отримає можливість перевірки медичного висновку про тимчасову непрацездатність з використанням Порталу Дія.
Слідкувати за процесом тестування та з’ясувати, чи впроваджено необхідний функціонал у Вашій МІС можна за посиланнями:
🏥 Для закладів первинної медичної допомоги: https://bit.ly/2SJJlpD
🏥 Для закладів спеціалізованої медичної допомоги: https://bit.ly/34BgIgZ
Також рекомендуємо
9 Липня 2020

Міністерство охорони здоров’я знаходиться на етапі узгодження концепції та нормативно-правової бази для е-лікарняних.

Аби нові сервіси були дійсно зручними для безпосередніх користувачів, МОЗ запрошує українських лікарів долучитися до тестування веб-орієнтованого сервісу Пенсійного фонду України

Для цього потрібно зареєструватися за посиланням нижче до 15:00 год. 10 липня 2020 р.
https://docs.google.com/forms/d/1VrqMk6i5onHJRtD91Ohrk6TBmrat_zyeEk5TH-95Pyc/edit?usp

Таким чином лікарі зможуть поділитися своїм відгуком, пропозиціями та критикою стосовно нового сервісу е-лікарняних, який невдовзі буде впроваджено в усіх куточках України.

24 Березня 2021

Типові помилки при вході в ЕСОЗ

Часто трапляється, що лікарі не можуть увійти до свого робочого кабінету в ЕСОЗ. Звісно, в кожної лікарні встановлений різний функціонал МІС для роботи з системою, але сьогодні ми зібрали типові проблемні моменти, з якими зіштовхуються лікарі та не можуть увійти до системи.

1) Варто пам’ятати, якщо лікарі намагаються увійти в систему і вказують помилковий пароль декілька раз підряд – система ЕСОЗ буде фіксувати кожну спробу увійти, як окремий вхід. Відповідно, система рахує кількість спроб і у підсумку може заблокувати підключення до МІС на певний проміжок часу. Якщо лікар понад 3 рази невірно вводив пароль – система обмежить спроби входу на декілька хвилин.
2) Змінюйте пароль завчасно. Кожні три місяці, згідно з системою безпеки, працівники медичних закладів повинні змінювати свій пароль. Якщо пароль не змінити — система блокує вхід і трапитись це може під час робочого дня. Тому важливо попередньо змінити пароль доступу, щоб мати змогу увійти до системи, коли це буде необхідно.
3) Також перевірте термін дії вашого кваліфікованого електронного підпису. КЕП використовується для ідентифікації користувачів та підтверджує їхні дії у системі ЕСОЗ та також має певний термін дії.
4) Перевіряйте папку “СПАМ” на робочі пошті. Часом повідомлення з відновленням пароля знаходиться саме в ній.
5) Використовуйте та оновлюйте лише ліцензоване програмне забезпечення. Це важливо, оскільки при кожному оновленні знешкоджується цілий ряд проблем, помилок та потенційних загроз. Оновлення програмного забезпечення посилює захист інформації на вашому комп’ютері.
6) Очищуйте кеш. Кеш браузера — це тимчасове сховище, призначене для прискорення завантаження сайтів. Він працює, зберігаючи статичні файли в локальній пам’яті комп’ютера. Тобто, очищуючи кеш, ви можете прискорити завантаження сторінки. Можливо, у Вас довго завантажується матеріал в інтернеті саме внаслідок переповненого кешу.
7) Працюйте тільки з тими операторами, МІС яких пройшла тестування ДП “Електронне здоров’я”. Повний перелік протестованих та підключених МІС відображається на сайті: https://bit.ly/34A4KmL
Представники підключених медичних інформаційних систем нададуть Вам консультацію, у разі виникнення проблем.

📍Нагадуємо, якщо Ви не знаєте контактів МІС, яка встановлена в лікарні, скажіть, будь ласка, назву і ми їх надамо.

25 Липня 2019

Державне підприємство «Електронне здоров’я» та IT Ukraine Association,
членами якої є провідні міжнародні та українські ІТ-компанії, підписали
Меморандум про співпрацю, метою якого є сприяння сторін в сфері
інформатизації охорони здоров’я.

ДП «Електронне здоров’я», яке адмініструє центральну базу даних eHealth,
тепер зможе спільно з провідними ІТ-компаніями розглядати ініціативи у
сфері інформатизації охорони здоров’я, матиме професійну підтримку в
оцінці можливостей підприємства та долучатиме провідних ІТ-спеціалістів
до стратегічного планування розвитку системи, консультацій щодо
архітектури та формування Big Data. Для IT-спеціалістів це унікальна
можливість долучитися до процесу трансформації системи охорони здоров’я та застосувати свій досвід та експертизу у розробці eHealth в Україні.

Сторони підписали меморандум 25 липня, відразу окресливши перші
подальші кроки. Учасники заходу обговорили створення технічної ради та
можливість популяризації державного сектору для членів асоціації – а це 58 компаній-розробників програмного забезпечення, які сукупно формують 50% всієї виручки галузі в країні. Крім того, IT Ukraine Association представляє інтереси компаній-учасників у міжнародних індустріальних об’єднаннях та організаціях, серед яких DIGITALEUROPE, WITSA, EMOTA.

«Залучення провідних ІТ-фахівців до державного сектору – це наступний
етап нашої співпраці з ІТ-спільнотою. У найближчі роки вся система охорони здоров’я має працювати на основі електронних даних. Досвід і ідеї фахівців найбільших IT-компаній України допоможуть нам побудувати якісну та безпечну систему eHealth для лікарів та пацієнтів», – зазначив виконуючий обов’язки генерального директора ДП «Електронне здоров’я» Андрій Сучик.

Костянтин Васюк, виконавчий директор Асоціації “ІТ Україна” підтвердив
зацікавленість соціальною складовою такої колаборації:

«Співпраця з адміністратором Центральної бази даних eHealth – не тільки
цікавий досвід для ІТ-фахівців, але й можливість бути частиною інформатизації державних процесів і певною мірою увійти в історію. В будь-якому разі співпраця з державою – це новий етап якісного розвитку ІТ-сфери України».

 

22 Квітня 2021
🇵🇹 Португалія — найдавніша національна держава на Піренейському півострові і одна з найстаріших держав Європи. Країна займає високі сходинки у рейтингах моральної свободи (2-е місце), спокою (3-е місце), демократії (7-е), свободи преси (10-е), стабільності (15-е), соціального прогресу (18-е) та процвітання (26-е). Будучи членом Організації Об’єднаних Націй та Європейського Союзу, Португалія також була одним із засновників НАТО, Єврозони, ОЕСР та Спільноти португаломовних країн.
🔸За розробку політики у сфері охорони здоров’я в Португалії відповідає Міністерство охорони здоров’я. А фінансується з трьох джерел: національної служби охорони здоров’я, спеціального соціального медичного страхування для певних професій та добровільного приватного медичного страхування.
🔸У Португалії в 2017 році Рада міністрів прийняла резолюцію, що підтримує впровадження електронної системи охорони здоров’я. Саме з цього дня і відзначають впровадження eHealth в Португалії. Електронна система охорони здоров’я була запущена після прийняття першої національної стратегії щодо інформаційної екосистеми охорони здоров’я. У стратегії також зазначаються правильність використання різних аспектів у системі eHealth, такі як захист даних про здоров’я громадян, використання відкритих даних, транскордонні аспекти, тощо.
🔸Система eHealth впроваджена на національному масштабі та приблизно 90% державних та приватних постачальників медичних послуг використовують розроблені системні рішення, як для охорони здоров’я, так і для адміністративних процесів.
🔸На національному рівні варто відзначити такий проєкт, як електронний рецепт. На цьому етапі приблизно 98% португальського лікарняного сектору, включаючи як приватні, так і державні установи, об’єднались у надані безпаперових рецептурних послуг. Для лікарів застосували можливість виписувати через власний мобільний телефон електронні рецепти для отримання ліків пацієнтами. А пацієнтам тепер можна отримати виписані ліки в будь-якій аптеці, не боячись втратити або забути папірець чи рецепт.
🔸Також до системи eHealth в Португалії спочатку підключили медичні заклади первинної ланки, а далі на вторинної.
🔗Більше про eHealth в Португалії можете дізнатись за посиланням – https://bit.ly/3gsBZkc